"Oi! Bila lagi?" Tun M cabar tunjuk bukti curi duit kerajaan berbilion ringgit


Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bertanya bila pihak yang menuduhnya mencuri berbilion ringgit duit kerajaan akan menunjukkan bukti.

Menurutnya, sudah lebih setahun beliau menunggu mereka berbuat demikian.

"Oi! Bila lagi? Kata nak tunjuk bukti jika diberi masa dua minggu.

"Sekarang sudah lebih satu tahun. Bukti konon saya curi duit kerajaan berbilion–bilion," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Dr Mahathir berkata, duit sebanyak itu tidak boleh disembunyikan dan pihak terbabit sudah tentu boleh membuktikannya kalau benar beliau mencuri.

Beliau menempelak pihak yang mendakwa kononnya ada kotak penuh dengan dokumen serta duit dalam bank Switzerland.

"Saya jemput kita sama-sama pergi Switzerland. Senyap sunyi. Tak sambut jemputan saya.

"Sebaliknya pergi kacau anak saya.
Tunjuk la – mereka bagi berbillion kepada saya?

"Tidak tunjuk sampai sekarang. Yang tahu cakap bohong. Buka mulut bohong.

"Takut hadap mahkamah.Tidak payah takut. Semua orang tahu awak bohong.

"Tunjuklah bukti kalau ada. Saya sedang tunggu," katanya.





Catat Ulasan

0 Ulasan